Ariana dla WS | Blogger | X X

20.04.2017

713. Andrzej Chyra

Cześć !
Disiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam on Andrzeja Chyry. Oprócz niego mam również zdjęcie z aktorem.

Krótko o aktorze:
Andrzej Chyra - urodził się 27 sierpnia 1964 w Gryfowie Śląskim. Polski aktor i reżyser. Jest absolwentem I Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Lubinie. W 1987 roku ukończył Wydział Aktorski Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, a w 1994, na tej samej uczelni, Wydział Reżyserii. W filmie zadebiutował w 1993 rolą Benvollo w „Kolejności uczuć” w reżyserii Radosława Piwowarskiego. Pierwszą nagrodę przyniosła mu rola Gerarda Nowaka w filmie „Dług” Krzysztofa Krauzego, za którą w 1999 został uhonorowany w kategorii „pierwszoplanowa rola męska” na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Sukces ten powtórzył w 2005 otrzymując na FPFF w Gdyni nagrodę za rolę w „Komorniku” Feliksa Falka oraz w 2013 z „W imię...” Małgorzaty Szumowskiej. Za role w „Długu” i „Komorniku” został również uhonorowany Polską Nagrodą Filmową – Orłem, do której nominowany był również w 2006 za rolę w filmie Marka Koterskiego „Wszyscy jesteśmy Chrystusami”. Laureat Nagrody im. Aleksandra Zelwerowicza – przyznawanej przez redakcję miesięcznika „Teatr” – za sezon 2006/2007, za rolę Roya M. Cohna w przedstawieniu „Anioły w Ameryce” Tony’ego Kushnera w TR Warszawa. Od 2008 roku jest członkiem zespołu Nowego Teatru w Warszawie. Został członkiem komitetu poparcia Bronisława Komorowskiego przed przyspieszonymi wyborami prezydenckimi 2010[1]. W styczniu 2013 zadebiutował jako reżyser operowy, reżyserując w Operze Bałtyckiej Graczy Szostakowicza-Meyera. Był mężem aktorki i reżyserki castingowej Marty Kownackiej. Następnie był związany z aktorką Magdaleną Cielecką. W 2015 urodziło się pierwsze dziecko aktora, syn ze związku z Pauliną Jaroszewicz.

Mój autograf od aktora:

Moje zdjęcie z aktorem:
Za równo zdjęcie jak i autograf zdobyłam podczas Gali Polskie Orły.

4 komentarze