Ariana dla WS | Blogger | X X

14.03.2017

Krzysztof Jasiński

Cześć !
Dzisiaj chciałam pokazać Wam mój autograf jaki dostałam od Krzysztofa Jasińskiego. Niestety nie mam zdjęcia z aktorem.

Krótko o aktorze:
Krzysztof Roman Jasiński urodził się 21 lipca 1943 w Borzechowie. Polski aktor, reżyser teatralny i telewizyjny, założyciel i dyrektor krakowskiego Teatru STU. Absolwent wydziału aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (1968). Dwa lata wcześniej założył Teatr STU, który zaczął się pojawiać na największych festiwalach w Polsce i poza jej granicami. Był współtwórcą spektakli określanych jako manifesty pokolenia: Spadanie, Sennik polski, Exodus. W 1975 teatr ten przekształcił się w scenę zawodową. Znany z realizacji widowisk plenerowych. Reżyserował m.in. Harfę Papuszy na krakowskich Błoniach, Halkę w krakowskich Skałkach Twardowskiego i Giocondę nad brzegiem Odry we Wrocławiu. Był reżyserem oper Giuseppe Verdiego (Makbeta i Rigoletta w Teatrze Wielkim w Poznaniu), a także musicalu Chicago w Teatrze Komedia w Warszawie. Reżyseruje widowiska telewizyjne – jest twórcą m.in. benefisów w Teatrze STU. Zagrał też w kilku filmach i serialach. W 2013 wyreżyserował Zemstę Aleksandra Fredry w Teatrze Polskim w Warszawie. Przez siedem lat był partnerem Maryli Rodowicz, z którą ma dwoje dzieci – Jana (ur. 1979) i Katarzynę (ur. 1982). Mąż Beaty Rybotyckiej, z którą ma córkę Zofię (ur. 1991).

Mój autograf od aktora:
Autograf załatwił mi mój chłopak. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz